VZPOMÍNKY NA TOGOLAND
“Běloch je uvězněn ve své bělosti. Černoch ve své černotě.” - Frantz Omar Fanon
Inscenace dokumentárního divadla pojednávající o pozapomenuté nebo přehlížené koloniální minulosti založená na kombinaci archivních materiálů, objektů, komentářů a osobních výpovědí. Video, tanec, hudba a masky jsou materiálem pro čtveřici protagonistů s rozdílnou životní zkušeností, vztahujících se k tématu společné minulosti i budoucnosti, rasismu, fake news či reinterpretaci historie. Tvůrci hledají podmínky pro emotivní sdílení společné historie, ale i rozdílů, předsudků, traumat, všedních situací, lásky a nenávisti.
Připravili a spolupracovali: Havlová, Housková, Nwagbo, Švábová, Brejcha, Búřil, Dörner, Hybler, Chmelař, Jedinák, Jiřička, Jakeš, Ježek, Kopřiva, Krupanský, Kyšperský, Mennsdorf-Pouilly, Mikyska, Nyass, Poláková, Procházka, Procházka, Svatoš, Švejda, Tarnovski, Vitvar, Wajsar, Zika
Produkce: Jedefrau.org, Maria Cavina
Handa Gote vznikli v Plasích u Plzně v roce 1997. Jedná se tak o nejstarší kontinuálně působící experimentální divadelní skupinu v ČR. Skupina má za sebou mnohé mezinárodní spolupráce s divadelními skupinami a tvůrci jako jsou Akhe, Rimini Protokoll, Gob Squad, Forced Entertainment, Romeo Castellucci a další a je již mnoho let jednou ze stálic mezinárodního experimentálního divadla. Spolupracuje též pravidelně s evropskými
divadelními domy, například Teatro Viriato, Trafó Budapest, Nowy Teatr Warszawa, Theater Kampnagel Hamburg a další. Handa Gote jsou stálicí divadelních festivalů po celém světě a za své inscenace obdrželi mnohá ocenění. Historie koloniální politiky se pro Handa Gote ukázala jako silné téma a impuls pro novou práci, protože se setrvale snaží vnímat společnost z perspektivy toho, co se ztrácí, co bývá zapomenuto, z pozice oběti anebo lidské křehkosti, nikoli z perspektivy výkonu někoho výjimečného.
Podpořili: hlavní město Praha, státní fond kultury ČR, Ministerstvo kultury ČR, Městská část Praha 7