PETR VÁLEK + NEBEZPEČNÉ DIVADLO
LOUTEX
|
Čt | 14 | březen 20:00 |
2024 |
Petr Válek
Výtvarník, brikolážista, zvukový badatel a originální performer Petr Válek je znám svými doma vyráběnými elektronickými přístroji a neuvěřitelnou spoustou publikovaných nahrávek. V posledních letech také v domácím studiu, na zahradě nebo v krajině nahrává různá „instruktážní” videa ve smyšleném jazyce, která zveřejňuje na facebooku. Především díky této své nové kariéře jakéhosi anti-youtubera se stal jedním z nejznámějších současných tuzemských experimentálních umělců. V současnosti se věnuje také výrobě originálních elektronických hudebních nástrojů s charakteristickým home-made designem, kterými po svém komentuje trend modulárních syntezátorů. Válek ve své koncertní performance používá mechanické a elektro-mechanické zvukové nástroje, různé samohybné či kinetické objekty postavené z nalezených předmětů a vytváří tak zvláštní hybridní formu na kterou lze nahlížet také jako na svého druhu objektové divadlo. Petr Válek žije a pracuje v Loučné nad Desnou v pohoří Hrubý Jeseník.
www.instagram.com/the.vape.noise
Nebezpečné divadlo: Kompozice v bednění 4
Kultovně amatérský soubor Nebezpečné Divadlo uvádějící výhradně premiéry přichází s novým pojetím své snahy o divadlo. Zvukově pohybová Kompozice v bednění 4 ohlašuje odklon od práce s loutkou, ale jasně naznačuje, že tím nemizí zájem o omezení vyjadřovacích možností. I důraz na náročnost výpravy a minimální prostor pro její využití je nadále jedním z pilířů inscenační tvorby tohoto uskupení. Námaha. Ano námaha a utrpení, ale také krása a trocha hudby. Ale ne moc…
Nebezpečné divadlo je kultovní soubor, vedený výtvarníkem Františkem Antonínem Skálou. Sdružení, které je prakticky nemožné spatřit, vystupuje velice zřídka a také zpravidla neveřejně. Nebezpečné Divadlo, tvořící jednu z aktivit tajemné multioborové skupiny LSJ, pracuje s klasickým formátem loutkového divadla, ve kterém nahrazuje dramatické situace reálným nebezpečím a kde všechny postavy zpravidla postupně dospějí k nešťastnému konci. Všem vystoupením předchází důkladná teoretická příprava, jdoucí ovšem ruku v ruce s absencí praktických zkoušek. Výsledná technologická a přednesová improvizace tak vytváří napětí a vnáší do děje prvek nevypočitatelnosti a reálného nebezpečí, mnohdy ohrožujícího nejen herce, ale i diváky. První řada je jen pro odvážné!